La Borsa
Més valors
Economia

Àgils, ecològics, fàcils i flexibles

Les entitats capten tendències i preferències dels usuaris i hi adapten els serveis

L’objectiu últim és que les aplicacions, majoritàriament accessibles des del mòbil, siguin ràpides i sense complicacions

La banca ha entès que ara el client és qui mana, i qui, amb les seves necessitats, més o menys induïdes, és qui dirigeix el rumb de l’oferta de les entitats. Així, per exemple, el BBVA ha recollit una tendència cada cop més intensa en els últims anys i que ha donat pas a un cert boom de la sensibilitat ecològica. L’entitat presidida per Carlos Torres Vila i fortament implantada a Catalunya disposa d’un ampli catàleg d’alternatives sostenibles. El 2019 van llançar el Préstec Cotxe Ecològic, primer destinat a particulars, i, més tard, a pimes i autònoms que volguessin adquirir un vehicle elèctric o híbrid. Mesos més tard, va arribar una línia de préstec promotor destinada a la construcció d’habitatges d’alta eficiència energètica, que fa que el client financi casa seva i es beneficiï d’una bonificació en el diferencial de la hipoteca. Encara en aquesta mateixa línia, el BBVA va llançar a finals del 2020 una hipoteca específica per a particulars que desitgin adquirir un habitatge sostenible i també disposa de productes d’inversió pensats des de la mateixa filosofia socialment responsable, i fins i tot eines per al càlcul de la petjada de carboni de les empreses.

Caixa d’Enginyers també té clar que el client cada cop exigeix productes que s’adiguin amb la responsabilitat social. El grup cooperatiu ha llançat un pla individual d’estalvi sistemàtic, l’anomenat CdE PIES GO, que permet fer aportacions de manera flexible, puntuals o periòdiques, amb tres modalitats de risc diferents en funció del perfil inversor. Una de les cistelles inverteix al cent per cent sota criteris que vetllen pels aspectes ambientals, socials i de bon govern. El producte es presenta com una alternativa o com un complement als plans de pensions, que a partir d’enguany tenen nous límits d’aportacions màximes.

I si la sostenibilitat és un dels punts clau, l’aplicació de les tecnologies per donar facilitats i comoditats al client n’és un altre. Banc Sabadell acaba d’estrenar un servei digital de control de pagaments recurrents, una eina que ja està integrada en l’aplicació mòbil del Sabadell, i que ha estat creada conjuntament amb la fintech sueca Minna Technologies, que permet als clients controlar, canviar i cancel·lar subscripcions i domiciliacions. Permet als usuaris gestionar despeses com ara subministraments (llum, gas), telecomunicacions (mòbil, internet), serveis digitals (canals de televisió, plataformes de cinema i música online...) i també assegurances. Els usuaris també poden rebre alertes de canvis en les seves subscripcions, cancel·lar les no desitjades amb un sol clic i fins i tot comparar preus i canviar de proveïdor si troben una oferta que s’adapti millor a les seves necessitats.

Pagaments ‘elàstics’

Entitats transfrontereres com el Deutsche Bank s’han apuntat als “flexipagaments”, les transaccions susceptibles de finançament. En aquest cas, les compres amb targeta de crèdit superiors als 100 euros, els moviments en el compte, les transferències o els rebuts fins a 3.000 euros es fraccionen mitjançant l’aplicació d’un interès.

Finalment, a CaixaBank han engegat HolaBank, un programa per a clients internacionals, mitjançant l’ús de la metodologia agile, amb la implicació de múltiples àrees i empreses del CaixaBank. A més a més, fa ben poc acaba de presentar Mortgage Now, que és un servei de sol·licitud d’hipoteques online que ha estat reconegut com a innovador en els premis Celent Model Bank 2021.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
economia

Centenars de treballadors del BBVA es manifesten contra l’expedient de regulació

economia

Uber denuncia Élite i l’acusa de boicot

economia

La Cambra de Barcelona no vol retards en l’ampliació del Prat

El Sabadell s’obre a prejubilar uns 500 empleats enguany

barcelona

Èxit de l’oficina de reactivació de la Garrotxa

OLOT
ESTAts unIts

Gates, investigat per la direcció de Microsoft per una relació amorosa

Els agents socials celebren l’acord i volen estabilitat

Barcelona

Mercadona reformula el súper del mercat de Salt

salt
Jesús Torres
President de l'Associació Espanyola de Directius de Recursos Humans

“Després de la covid-19, l’expressió clau serà parlar d’adaptació laboral”

barcelona